یادگیری سازمانی، فرآیندی است که از طریق آن سازمان در طول زمان میآموزد، تغییر میکند و عملکردهای خود را بهبود میبخشد. این تحقیق با هدف شناخت تسهیل کنندههای یادگیری سازمانی در سازمانهای امنیتی انجام شده است. در این راستا تلاش شده تا به این سؤال اساسی پاسخ داده شود که تسهیل کنندههای یادگیری سازمانی در سازمانهای امنیتی کدامند؟ نوع تحقیق توسعهای و از روش تحقیق توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماری شامل 50 نفر از افراد صاحبنظر و خبره در حوزه یادگیری و آموزش است که حداقل دارای 15سال سابقه خدمتی در سازمانهای امنیتی کشور میباشند. روایی پرسشنامه با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ محاسبه که عدد بهدست آمده(91/0) بیانگر روایی بالای پرسشنامه است. محقق پس از انجام مطالعات کتابخانهای و میدانی، اطلاعات استخراج شده را از طریق آمار توصیفی و استنباطی مورد آزمایش قرار داده که نتایج حاصله حاکیست 2/92 درصد پاسخ دهندگان معتقدند ایجاد و تقویت جو مناسب برای یادگیری کارکنان، ایجاد فرصت و حمایت مدیران در به کارگیری آموختهها، ایجاد جو صداقت و اعتماد در بین کارکنان و تعامل و بهبود ارتباط بین آنها در سازمانهای امنیتی بیشترین تأثیر را در تسهیل یادگیری سازمانی داشته است.